All the big Google news from CES 2019
12:08

All the big Google news from CES 2019

Tech Industry
[MUSIC] Welcome to Alphabet City, this is the show that covers everything to do with Alphabet. Alphabet happens to own lots of companies like Loon, X, Wammo and Google. I'm your guy, Daya Zaktar, you are the wonderful audience, and we are at CES 2019. Today we're talking about the Galaxy S 10 Way most new partnership and your comments, but first up, let's talk Google at CES on to the Garden of Google. Those everywhere at CES to help us out what to get a handle on everything that's been going on. We've Dragged In cnet's editor seen that editor Andrew Gebhardt. He's been going from place to place seeing all kinds of things. Okay, Andrew, let's get the ball rolling. What were the most important developments? So Google is everywhere at the show. They are plastered on the monorail. They have a ride, a Small World-style ride. It's pretty fun, they're trying to make a big presence. And [UNKNOWN] some pretty significant announcements. Their interpreter mode Is a really cool piece of tech that's gonna be built into their home hub and all their smart displays. And it's gonna allow basically if it's like set up at a hotel, a person can speak one language to it. It'll translate and then the concierge at the hotel can speak an entirely different language and It acts as the interpreter between those two people. So that's rolling out to Google Home Hub and third party displays- Yep. As well as other Google products, but it's not gonna be on phones right away, right? I think it's just smart displays to start. Okay. They want to bring it to phones. They wanna bring it to everywhere that Google Assistant works, but Smart displays is where it's gonna get tough. It seems like a pretty brilliant idea, actually. But it makes sense for that screen, cuz you could also correct it if something goes wrong. Yeah, right, you're able to sort of see. And then I was having a demo with it in the Google booth, and somehow It interpreted something. And the guy speaking in Italian asked me if I was pregnant. So I'm pretty sure that wasn't what he intended to say. Wait, we gotta find out. Are you pregnant? Not that I know of. Okay, good to know. But, yeah, it could be a really cool thing. And it's gonna speak 27 different languages. They obviously gotta polish it a little bit. But some of the demos have been flawless. It's looked really cool. That's pretty impressive so far. Google with a lot of different products. We've also got Assistant Connect. So basically making it way easier for third parties to have Google Assistant built in, right? Yeah. So they had an [UNKNOWN] display. They had a button. Those are just concepts. Those are prototypes. >. Okay. In theory we're not gonna see those on store shelves. The. Idea is that someone can make a piece of hardware and then have Google handle all of the cloud stuff, handle all of the processing, handle all the set up. So the hardware is gonna have like a chip built in or something that sends a query or a signal To a nearby Google Home Mini and then the Google Home Mini sends that question to the cloud and sends it back to the E ink display which shows traffic or weather or what not. So the E ink display isn't pulling that info, it's the Google Home Mini that's nearby. So it's almost like a client, those devices are like clients to this PC that actually makes everyting work. That's pretty interesting, that looks like those E-Ink displays remind me of those price tags you would see in certain fancy stores, when there were retail stores. But that would be great to have a bunch of these little displays around the house, because they're not bright, they're not lighting up like a smart clock, or anything like that. Yeah, right. You don't want, newcessarily, something super bright in some places in your house. But Google actually did introduce a smart clock but it thankfully has adaptive brightness. This is the Lenovo though, right? The Lenovo's got the smart clock? It's the Lenovo Smart Clock with Google Assistant built in. That's the full name? I think it's just called the Lenovo Smart Clock, but the The Google Assistant part is pretty important. They worked with Google, it's integrated and has all the voice commands of Google Assistant right in there. This thing intrigues me the most out of all the Google stuff so far actually because it's really tiny version of Google Home Hub but it doesn't work the same. Watching the video it says, you said there is not the Home Hub controls You have an interface set for a nightstand. Yeah, I thought it was just gonna be a shrunken- Yeah. Google Home Hub, or Lenovo has a smart display called the Lenovo Smart Display, so I thought it was just gonna be that, but small. It's not. It has no videos on it, it has no camera, the Lenovo Smart Display has a camera, and no smart home touch controls. You can do all the things with voice that you could do with a Google Home Mini, but they trimmed off a lot of the extra stuff in order to bring the price down. And to really focus on what info you would need when you're going to bed, when you're waking up in the morning. This is an $80 device. $80. And it, that didn't seem outrageous to me, for some reason. It. Something like the Echo Spot. I'm like, this is kitschy, and nice, and round, but. I don't see the purpose of this. The way Google's integrated with all kinds of calendars and all kinds of your data. Right. Seeing your agenda ahead of time when you're waking up, that seems like it's a built in perfect match. So the price fits nicely between Google Home Hub, 150, and Google Home Mini, 50, which makes sense. It's a little more robust than the one, a little less than the other. And yeah, so this thing can suggest When to set an alarm, based on when your first appointment is, which is kinda cool. It's gonna gradually get brighter as your alarm gets closer to speaking of having bright things in there, try to wake you up gently. Speaking of smart displays, Kitchenaid came out with their first smart display, as far as I know, I have not been paying attention very much to Kitchenaid's display technology. But I think this is their first smart display and the kitchen has always been An incredibly hard place to get a computer in there, cuz it's dirty, it's messy, what's their solution? Water resistance, full-on splash-proof water resistance. And yeah, it's their [UNKNOWN] display. It's actually the first time KitchenAid's been at CES at all. They So Whirlpool, their parent company is at CES all the time, but this is the first time KitchenAid's made a presence and yeah, this smart display is pretty cool. So it's gonna have a lot of the same functionality in the ones we've already talked about Google Home Hub Yeah. Lenovo Smart display, the water resistance sets it apart and then it also has Yumly built in, which is a Food app that they own for making really specific recipe recommendations. Now I know in your previous reviews of smart displays, you've called it this excellent assistant for Recipes. Yeah. That seems to be a killer feature for these displays. Right which is why I'm slightly worrid about the Kitchen A Smart Display standing out because the Goggle Home Hub is already great at recipe assistance. It walks you through step by step, you can multitask, play videos and all that sort of stuff and then when you want hop right back into the reciepe where you left off. So Kitchenaid is doubling down on that which is cool and if you use Yummly anyway this product could make sense. And Yummly's pretty smart about making recipe recommendations and they have a new advanced service where a celebrity chef can show up and walk you through a few steps. So there is gonna be some cool extra stuff for working in the kitchen on this one. So on the outside we saw the Sonos 1 working here with both Google Assistant and Alexa compatibility, but it's not exactly all it's cracked up to be. You can't just choose one or the other anytime you want. Right. Supposedly you have to pick whether you want Alexa or Google Assistant at the start, like when you're first setting up the device. You might be able to get around that with a factory reset, but still they're, Google and Alexa are in everything except the one thing they haven't learned how to do I think is share. They could literally be in the same box as long as you reset the thing over and over again. That seems absurd. There must be some kind of weird contract issues where can't simply go, hey Alexa and hey Google, and I'm really sorry for setting off anybody's smart home devices by saying that. But yeah, it seems like We're gonna get there eventually, but we're still not there. I have to imagine it's Amazon and Google dragging their feet. I mean they've been in a fierce competition for taking over the smart home space as represented by all this stuff we're seeing, and CES but and for the most part that competition has been good for customers, it's pushed features and stuff forward but it's also meant that Something like a Kohler smart mirror. You have to buy a separate mirror, if you want Alexa, and you have to buy a separate mirror if you want Google Assistant. And again, I'm sorry if I set off your smart [CROSSTALK] I just realized, it's a dual-boot machine, that's what it is. You can't have these concurrent systems, that's so wrong. Real quick, you were in the Google booth, you were on the ride. Yes, sir. What was the ride like? It was called The Ride Yeah it's just the right it was sort of it's a small world but thankfully a little less creepy. It tells a story about a dad who needs to rescue his family because the mom's out of town and he needs to get a cake and everything and their pitch forward is how Google assistant can Take you through the twist and turns of life. It was kinda corny but in a self aware way, it was fun. So last year, they had the slide, this time they had the rides, so the next one is gonna be a thrill ride? It's gotta be a roller coaster or a free fall. Free fall, that's gonna be the next one, that's my guest. A free fall would make me Nervous. I'll vote for rollercoaster. Alright. So thank you Andrew, that was really helpful. Do you want to stick around for the rest of the show. Sure, I'll be here. Alright let's go to Uptown Updates. Samsung has made it official. These companies holding an unpacked event for the Galaxy S 10 on February 20th in San Francisco. The invite shows to gradient colors meeting in the Middle with a black line separating them. Is it two different phones being butted up against each other? I don't know a Wall Street Journal article says Samsung would show off its foldable phone on the same day. This will see. What in February? Right? February 20th, that's correct. [UNKNOWN] Meanwhile, the S10, it looks like the S10, might have leaked. Even Blast posted this picture on Twitter, which he says it's the S10 in the wild, take a good look at this picture. It looks like what you've expected, there's a nice little Infinity O display Very thin bezels. Obviously everything is blurred out. This would be the standard S10, not the plus and not the light. Excited about the S10? I mean kinda. Samsung has to up their game with Google making their own Android phones, so, they've got to find something new and interesting to do. The foldable might help do that if that's true. But yeah, folding phones, whatever, note bezels, either way something's happening on the 20th. Waymo's partnering up with a number of companies including GM and Toyota to perform PAVE. PAVE stands for Partners for Automated Vehicle Education. The group has several goals. One, to get the public and policymakers in cars that have self driving tech, Two, PAVE will hold educational workshops on the tech, for lawmakers. And three, offering educational materials to car dealers and service centers. Let's go to Comment Cove. [MUSIC] This is the part of the show where we shine a spotlight on the most amazing audience in the world You guys. Over the holiday break we published the un aired pilot of Alphabet City. Rsill in NYC said a nice unexpected gift. Thanks Rsill. Ved Raj says damn, this is a new segment which started this year. It kind of feels like it's been on for years, lol. I'll take that as a compliment? Is that a compliment? I think it's a compliment. All right, so thanks. Like a veteran presence. And Josh asked, what happened to you guys? We're here. Hello. Thanks to everyone for writing in. If you've enjoyed your stay in Alphabet City, please like and subscribe. Big thanks to Andrew Gephardt for all his help. I'm [UNKNOWN]. I'll see you online. [MUSIC]

Up Next

Elon Musk's Neuralink wants to let your brain control a computer (The Daily Charge, 7/15/2019)
dcthumb07152019

Up Next

Elon Musk's Neuralink wants to let your brain control a computer (The Daily Charge, 7/15/2019)

A quick lap of the best auto tech at CES 2019
rs-ces2019-cbsn-roundup-holdingstill

A quick lap of the best auto tech at CES 2019

Corning brings stronger, more flexible automotive-grade Gorilla Glass to CES 2019
rs-ces2019-corning

Corning brings stronger, more flexible automotive-grade Gorilla Glass to CES 2019

Amazon's gaming service, Google's massive CES presence
tt-011119-00-00-40-15-still005-clean

Amazon's gaming service, Google's massive CES presence

CES 2019: Run-DMC gives their perspective on the current tech landscape
run-dmc-ces-2019-9741

CES 2019: Run-DMC gives their perspective on the current tech landscape

CES 2019: Babeyes is a wearable video camera for your baby
baby-eyes-still

CES 2019: Babeyes is a wearable video camera for your baby

Elecpro's US:E smart lock has a built-in camera too at CES 2019
smart-lock-0

Elecpro's US:E smart lock has a built-in camera too at CES 2019

The weirdest stuff we saw at CES 2019
top5-weirdsite

The weirdest stuff we saw at CES 2019

CES 2019: Ride along with us in an autonomous Lyft
self-driving-lyftstill

CES 2019: Ride along with us in an autonomous Lyft

Tech Shows

The Apple Core
apple-core-w

The Apple Core

Alphabet City
alphabet-city-w

Alphabet City

CNET Top 5
cnet-top-5-w

CNET Top 5

The Daily Charge
dc-site-1color-logo.png

The Daily Charge

What the Future
what-the-future-w

What the Future

Tech Today
tech-today-w

Tech Today

Latest News All latest news

How to Switch Banks Without Making a Mess
gettyimages-1327247780

How to Switch Banks Without Making a Mess

How to Check the Status of Your Tax Refund
gettyimages-1315022519

How to Check the Status of Your Tax Refund

Should you Co-buy a Home With a Friend?
gettyimages-1312298447

Should you Co-buy a Home With a Friend?

6 Simple Side Hustles that Can Earn $500 Per Month
gettyimages-1295854390

6 Simple Side Hustles that Can Earn $500 Per Month

Moto G 5G Review: A $400 Phone That May Have Everything You Need
clip0001-00-00-25-15-still001

Moto G 5G Review: A $400 Phone That May Have Everything You Need

What the Pandemic Taught Us About Accessibility, and What Comes Next
220518-site-tech-enabled

What the Pandemic Taught Us About Accessibility, and What Comes Next

Most Popular All most popular

See the Navy Unveil New Video of UFOs/UAPs
uap-pic

See the Navy Unveil New Video of UFOs/UAPs

All About Google's Pixel Buds Pro
pixelpro

All About Google's Pixel Buds Pro

The Military Is Finally Ready to Talk About UFOs
ufo-seq-00-07-20-07-still001

The Military Is Finally Ready to Talk About UFOs

The iPhone 14 Report
iphone14rumor-cnet

The iPhone 14 Report

How an EV Works
how-evs-work-00-04-48-14-still089

How an EV Works

Watch the Congressional UFO/UAP Hearing Highlights
uap-supercut-th

Watch the Congressional UFO/UAP Hearing Highlights

Latest Products All latest products

Moto G 5G Review: A $400 Phone That May Have Everything You Need
clip0001-00-00-25-15-still001

Moto G 5G Review: A $400 Phone That May Have Everything You Need

Hands-On: We Got to Try the Sony Xperia 1 IV and Its Zoom Lens
xperiafinalpicsite

Hands-On: We Got to Try the Sony Xperia 1 IV and Its Zoom Lens

Lenovo Legion 7 Gaming Laptops Combine Great Power With Simple, Slim Designs
lenovolegion-00-00-45-13-still003

Lenovo Legion 7 Gaming Laptops Combine Great Power With Simple, Slim Designs

Exploring Meta Store: Facebook Parent Meta's First Physical Retail Space
metastore

Exploring Meta Store: Facebook Parent Meta's First Physical Retail Space

Lenovo's Torrent of Slim-Series Laptops Has Almost Too Many Options
lenovoslim-00-00-03-10-still001.png

Lenovo's Torrent of Slim-Series Laptops Has Almost Too Many Options

Disney's New Wristband Brings Games to Theme Parks
magic-band-plus-1-copy

Disney's New Wristband Brings Games to Theme Parks

Latest How To All how to videos

Google Pay: How to Set Up and Use
googlepay-inhand

Google Pay: How to Set Up and Use

Clean Your AirPods and EarPods Without Damaging Them
yt-howto-clean-airpods-v3

Clean Your AirPods and EarPods Without Damaging Them

How to Control Your Computer With Your Feet
yt-learn-guitar-foot-controls-v2

How to Control Your Computer With Your Feet

How to Download YouTube Videos
yt-howto-download-yt-videos-v3

How to Download YouTube Videos

Find Forgotten Wi-Fi Passwords for Previously Used Networks
how-to-find-a-wi-fi-password-on-any-network-1

Find Forgotten Wi-Fi Passwords for Previously Used Networks

Get the Most Out of Multitouch on Your Trackpad
mac-tips-multitouch-on-mac-7

Get the Most Out of Multitouch on Your Trackpad